سبد خرید

94
تلفن بی سیم

در دنیای مدرن امروزی انواع تلفن بی سیم خانگی تکنولوژی خارق العاده ای را به کاربران خود ارائه نمی‌دهند ؛ اما با این وجود هنوز هم میزان استفاده از آنها به مقدار قابل توجهی بالاست. فارغ از اینکه در منطقه ای هستید که آنتن دهی پایینی دارد یا تنها با استفاده از اینترنت و سیم کشی های مخابرات می‌توانید ارتباطات تلفنی خود را برقرار کنید؛ هدف تلفن های بی سیم خانگی تنها یک چیز است: کمک به شما در برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی با وضوح بالا و راحتی و دلپذیری زیاد.

خرید انواع تلفن بی سیم خانگی با بهترین قیمت

معرفی تلفن های بی سیم خانگی

تلفن های بی سیم اولین بار در اواخر دهه 1970 به بازار عرضه شدند و به محبوبیت بسیار زیادی دست یافتند. تقریبا نیمی از تلفن‌های موجود در خانه‌ها امروزه به صورت بی‌ سیم هستند. تلفن ‌های بی ‌سیم در ابتدا کاربردی ابتدایی داشتند و یک ارتباط تلفنی بی سیم و کم ‌هزینه را به کاربران خود ارائه می‌کردند که جایگزین سیم کسی های مخابرات در تلفن های سیم دار قدیمی می‌شد. تلفن های بی سیم اولیه کیفیت صدای ضعیفی داشتند و به سرعت توسط کاربران کنار گذاشته شدند. نسل اول سیستم ‌های تلفن خانگی بی‌ سیم فقط به یک گوشی تلفن اجازه اتصال به هر واحد پایه را می‌دادند و پوشش آن به چند اتاق از یک خانه یا دفتر محدود می‌شد. با توجه به اینکه اکنون این دستگاه های ارتباطی از فناوری دیجیتال استفاده می کنند، امروزه هدف اصلی تلفن های بی سیم خانگی در سراسر جهان آنتن دهی و گستره فعالیت بالا می‌باشد. سیستم‌های تلفن بی سیم دیجیتال در جای جای این کره خاکی به شکلی تکامل یافته‌اند که مناطق بسیار وسیع‌تری را، چه در داخل و چه خارج از خانه، پوشش دهند و از بسیاری جهات شبیه به سیستم‌های تلفن همراه امروزی هستند.

امروزه سیستم های تلفن بی سیم دیجیتال از یک گوشی بی سیم متصل به یک واحد پایه تشکیل شده است که به نوبه خود به شبکه تلفن متصل است. این تلفن‌های بی سیم هیچ پیچیدگی اضافه‌ای بر شبکه تحمیل نمی‌کنند، زیرا کارکرد واحد پایه بی‌ سیم مانند یک تلفن سیمی برای اهداف شبکه می‌باشد. حرکت گوشی بی سیم بسیار محدود است و باید در محدوده مشخص شده توسط واحد پایه خود باقی بماند. میتوان گفت یک تلفن بی سیم هیچ هماهنگی با سایر سیستم های تلفن بی سیم ندارد، بنابراین تراکم بالای این سیستم ها در یک منطقه کوچک مانند یک ساختمان آپارتمانی می تواند منجر به تداخل امواج قابل توجهی در بین سیستم ها شود. به همین دلیل امروزه تلفن های بی سیم دارای چندین کانال صوتی هستند و در بین این کانال ها اسکن می کنند تا کانالی را با کمترین تداخل پیدا نمایند. امروزه طیف گسترده ای از تلفن های بی سیم نیز برای کاهش تداخل با سایر سیستم‌ها و کاهش تداخل باند باریک به بازار معرفی شده‌اند.

گفتنی است برای اطلاع از قیمت تلفن بی سیم پاناسونیک می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

تلفن خانگی با توجه به کارکردشان؛ دارای دسته بندی های مختلفی هستند

انواع تلفن بی سیم خانگی

تلفن های بی سیم خانگی با توجه به کارکردی که به مخاطب ارائه می‌دهند؛ دارای دسته بندی های مختلفی نیز می‌باشند. این دسته بندی ها عبارتند از:

  • تلفن های بی سیم DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications)

فناوری DECT یا همان Digital Enhanced Cordless Telecommunication به معنای فناوری ارتباطات دیجیتال پیشرفته می‌باشد. همانطور که از نام این فناوری مشخص است، تلفن هایی که از قابلیت DECT پشتیبانی می‌کنند، تکنولوژی دیجیتال را برای به دست آوردن کیفیت صدای بالا و مکالمه ای واضح مورد استفاده قرار می‌دهند. کارکرد این تلفن ها از طریق امواج رادیویی است که بین پایه تلفن بی سیم و گوشی آن انتقال داده می‌شوند.

  •  تلفن های بی سیم خانگی 2.4 گیگاهرتزی

تلفن های بی سیم خانگی که از امواج 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند دارای محدوده آنتن دهی 50 متری در فضای داخلی و 300 متری در فضای خارجی می‌باشند. این محدوده فرکانسی آنتن دهی قابل قبولی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و باعث راحتی استفاده آنها از تلفن های بی سیم خود می‌گردد.

  • تلفن های بی سیم خانگی 5.8 گیگاهرتزی

تفاوت این نوع از تلفن های بی سیم خانگی با نوع قبلی که راجع به آنها توضیح دادیم در محدوده آنتن دهی آنهاست که برای تلفن های بی سیم خانگی 5.8 گیگاهرتزی در فضای بیرونی تا 500 متر نیز می‌رسد. هم چنین این نوع از تلفن ها کمتر از تلفن های 2.4 گیگاهرتزی با دیگر وسایل الکترونیکی دچار تداخل امواج می‌شوند. شایان ذکر است که پروتکل های امنیتی در تلفن های 5.8 گیگاهرتزی قوی تر از تلفن های 2.4 گیگاهرتزی می‌باشد. با توجه به این قابلیت ها تلفن های 5.8 گیگاهرتزی از قیمت بالاتری نیز نسبت به 2.4 گیگاهرتزی ها برخوردارند.

  • تلفن های بی سیم خانگی دارای قابلیت گسترش پذیری

همانطور که گفتیم تلفن های بی سیم خانگی قدیمی تر فقط از یک گوشی تلفن با واحد پایه خود پشتیبانی می‌کردند. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی در ساخت این نوع از تلفن ها، امروزه میتوان چندین گوشی تلفن بی سیم را به واحد پایه بی سیم اضافه کرد و تمام نقاط منزل را از نظر ارتباطی با استفاده از این گوشی های اضافه پوشش داد.

  • تلفن های بی سیم خانگی با قابلیت پاسخگویی خودکار

فرض کنید که شما برای یک روز در منزل نیستید و نمی‌توانید به تماس هایی که توسط خط منزل دریافت می‌شوند پاسخ دهید. اگر هنوز از تلفن های سیم دار یا بی سیم قدیمی استفاده می‌کنید، قطع به یقین تمام تماس های خود را در آن روز از دست خواهید داد. اما با دسته ای تلفن های بی سیم خانگی که به پاسخگوی خودکار مجهز هستند دیگر جای نگرانی برای از دست دادن پیام های مهم وجود ندارد؛ چرا که حتی در غیاب شما دستگاه تلفن تماس ها را به صورت خودکار پاسخ می‌دهد و پیام های مهم را برای شما ضبط می‌کند.

  • تلفن های بی سیم خانگی دارای کالرآیدی

با داشتن دستگاه تلفن خانگی بی سیم که از قابلیت کالرآیدی برخوردار است، با دریافت تماس می‌توانید از روی صفحه نمایشگر شماره تماس یا نام تماس گیرنده را مشاهده نمایید و متوجه شوید چه کسی آن سوی خط منتظر شنیدن صدای شماست.

قابلیت ها و خصوصیات تلفن های بی سیم خانگی کدامند؟

قابلیت ها و خصوصیات تلفن بی سیم خانگی

با داشتن تلفن بی سیم خانگی شما می‌توانید از قابلیت های زیر برخوردار شوید:

  • کالرآیدی سخنگو
  • حالت مزاحم نشوید – DND (Do Not Disturb)
  • شماره گیری سریع
  • پورت اتصال هدست
  • کمربند برای اتصال تلفن بی سیم
  • نور پس زمینه صفحه کلید گوشی بی سیم
  • حالت استفاده کم از نیروی برق – Eco Mode
  • امکان نظارت بر اتاق کودک – Baby Monitoring
  • انتقال تماس
  • انتظار تماس
  • آنتن دهی بالا
  • پوشش دهی بالا
  • ایمنی و حفاظت از اطلاعات شخصی
  • ظاهر مدرن برای دکوراسیون زیبا

سخن پایانی

اگر با وجود مطالعه این مقاله سوال دیگری راجع به تلفن بی سیم خانگی در ذهنتان باقی مانده بود، با شماره تماس های درج شده در سایت آی پی سورنا تماس بگیرید و تمامی ابهامات خود را از طریق صحبت با کارشناسان فروش زبده و مجرب ما برطرف نمایید. شرکت آی پی سورنا با اختصاص دادن گارانتی 12 ماهه به تمام محصولات خود بعد از خرید نیز با خدمات پس از فروش متعدانه و دلسوزانه در کنار شما خواهد بود. تحویل فوری محصولات یکی دیگر از مزایایی است که با خرید از آی پی سورنا از آن بهره مند خواهید شد. تحویل سفارش برای ساکنین تهران در همان روز و برای ساکنین شهرستان تا سه روز کاری خواهد بود. تمامی محصولات در مجموعه آی پی سورنا با ضمانت اصالت کالا به شما ارائه خواهند شد. امیدواریم خریدی دلچسب و مطمئن را با ما تجربه نمایید. از همراهی شما تا به اینجای مقاله سپاسگزاریم.

خرید تلفن بی سیم خانگی اصل با بهترین قیمت از نمایندگی معتبر با ارسال به سراسر کشور

سوالات متداول

  • آیا در هنگام قطعی برق نیز میتوانم از تلفن بی سیم خانگی خود استفاده کنم؟

برخی از تلفن های بی سیم خانگی دارای باتری پشتیبان یا بک آپ هستند که به شما این امکان را می‌دهند در هنگام قطعی برق نیز از دستگاه تلفن خود استفاده نمایید.

  • آیا تلفن های بی سیم خانگی با فناوری VoIP سازگار هستند؟

بله – درصد بالایی از تلفن های بی سیم از فناوری VoIP پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با سیستم VoIP خود از آنها استفاده کنید.

  • باتری های تلفن بی سیم خانگی چقدر دوام می‌آورند؟

پساخ این سوال بستگی به مدل تلفن بی سیم و مقدار استفاده روزانه شما از دستگاه دارد. اما باتری اکثر تلفن های بی سیم خانگی در حالت فعالیت 5 تا 10 ساعت و در حالت آماده به کار تا چندین روز دوام می‌آروند.

  • چگونه می‌توانم بفهمم که شارژ تلفن بی سیم من در حال اتمام است؟

اکثر تلفن های بی سیم خانگی روی صفحه نمایشگر خود علامت باتری را دارند که میزان شارژ آن را به شما نشان می‌دهد. هم چنین برخی از مدل های تلفن های بی سیم خانگی در حالت شارژ کم بوق می‌زنند.